W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Nowy program dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego

W dniu 21 marca 2022 r. ruszył nowy rządowy program dofinansowania w związku ze zmianą standardu nadawania telewizji naziemnej. Każde gospodarstwo domowe, które ma sprzęt niedostosowany do nadchodzących zmian, a którego sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów wymiany sprzętu może otrzymać dofinansowanie na ten cel.

Grafika ze zdjęciem uśmiechniętej kobiety w średnim wieku trzymającej pilota telewizyjnego i kubek oraz napis: Program dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego

Rządowy program dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego

W dniu 21 marca 2022 r. ruszył nowy rządowy program dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego w związku ze zmianą standardu nadawania telewizji naziemnej, o którym więcej na stronie telewizjanaziemna.pl

 

Dofinansowanie możesz otrzymać w wyskości: 

  • 100 zł do zakupu dekodera 

lub

  • 250 zł do zakupu telewizora 

Dekoder lub telewizor musi być zgodny z zapisami rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych, czyli taki, który umożliwia poprawny odbiór sygnału telewizyjnego w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. 

Zakup odbiornika cyfrowego za kwotę niższą niż wysokość dofinansowania nie będzie uprawniał do otrzymania zwrotu lub innego wykorzystania pozostałej kwoty dofinansowania. W przypadku zakupu odbiornika cyfrowego na wyższą kwotę niż wysokość dofinansowania obowiązek zapłaty pozostałej części ceny będzie trzeba uregulować we własnym zakresie. 

Komu przysługuje dofinansowanie?

Dofinansowanie przysługuje na gospodarstwo domowe, które ze względu na swoją sytuację materialną nie może samodzielnie ponieść kosztów zakupu nowego sprzętu. Wniosek o przyznanie świadczenia może złożyć jedna osoba z gospodarstwa domowego. Aby otrzymać świadczenie, osoba składając wniosek będzie musiała złożyć oświadczenie, iż bez dofinansowania nie ma możliwości dostosowania sprzętu odbiorczego do zmiany standardu nadawania sygnału telewizyjnego.

Gdzie można złożyć wniosek?

Wniosek o dofinansowanie na zakup dekodera lub telewizora można złożyć za pośrednictwem: 

  • Formularza online na platformie gov.pl 
  • Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej – lista placówekgdzie można złożyć wniosek.

W jaki sposób zostanie przekazane świadczenie?

Po złożeniu wniosku osoba uprawniona otrzyma specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie. 

Gdzie można zrealizować przyznane świadczenie?

Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem można zrealizować w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpią do programu. Wyszukiwarka sklepów jest dostępna na stronie

Czy można wymienić przyznane świadczenie na pieniądze?

Przyznane świadczenie w żadnym wypadku nie jest wymienne na pieniądze. 

Czy można zwrócić sprzedawcy zakupiony towar?

Zakupiony pełnowartościowy towar można zwrócić sprzedawcy zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2020 poz. 287 z późn. zm.). Zwrot towaru będzie rejestrowany przez sprzedawcę w dedykowanym systemie, co będzie skutkowało ponowną aktywacją kodu, na który zostało przyznane świadczenie. 

Czy sprzedawca przetwarza dane osobowe osób, które dokonały zakupu przy pomocy świadczenia?

Żadne dane osobowe osób uprawnionych nie będą przetwarzane przez sprzedawców.

Do kiedy trwa program dofinansowania?

Program dofinansowania trwa do 31 grudnia 2022 roku. Do tego czasu można ubiegać się i zrealizować świadczenie. 

Informacje dodatkowe

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, zadzwoń na infolinię pod numer 42 253 54 30 lub napisz na skrzynkę kontaktową cyfrowaTV@coi.gov.pl

Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 18:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 – 18:00. 

* Opłata za połączenie jest zgodna z posiadaną taryfą operatora, z sieci którego zostało wykonane połączenie

Wideo

{"register":{"columns":[]}}